Przykładowe wskaźniki wydajności (KPI) cz.4.

KPI dotyczące finansów
1. Przepływy pieniężne z działalności finansowej: ten wskaźnik pokazuje siłę finansową organizacji. Formula: (środki pieniężne otrzymane z papierów wartościowych lub zadłużenie) – (środki pieniężne wypłacane jako dywidendy i odkupienie wierzytelności / akcji) = (przepływy pieniężne z działalności finansowej).
2. Średnie roczne wydatki na obsługę jednego klienta: Jest to średnia kwota potrzebna do obsługi jednego klienta. Formuła: (Całkowite wydatki) / (Całkowita liczba klientów) = (Średnie roczne wydatki na obsługę jednego klienta).
3. EBITDA (zarobki przed odsetkami, podatkami, amortyzacją i amortyzacją): Środki uwzględniane w przychodach po wydatkach i odsetki, podatki, amortyzacja i koszty są wyłączone. Formuła: (Przychody) – (Wydatki z wyłączeniem odsetek, podatków, amortyzacji i odpisów amortyzacyjnych) = (EBITDA).
4. Wydatki na innowacje: ten wskaźnik pokazuje ilość pieniędzy, które organizacja wydaje na innowacje. Niektóre organizacje mają takie budżety jak badania i rozwój, a inne mają różne warunki księgowe. Ostatecznie, jeśli skorzystasz z tego środka, cenisz innowację jako kluczowy ciąg strategiczny.
5. (Życiowa wartość klienta) / (Koszt nabycia klienta): stosunek wartości cyklu życia klienta do kosztu pozyskania klienta powinien w idealnym przypadku być większy niż jeden, ponieważ klient nie jest rentowny, jeśli koszt nabycia jest większy niż zysk, który przyniesie do firmy. Formula: (Oczekiwany zysk netto od klienta) / (Koszt pozyskania klienta).
KPI dotyczące klientów
1. Współczynnik odejścia klienta: ta wartość wskazuje odsetek klientów, którzy nie dokonali ponownej transakcji lub przerwali świadczenie usługi w danym okresie. Wzór: (liczba klientów utraconych w danym okresie) / (liczba klientów na początku okresu) = (współczynnik odejść klienta). Upewnij się, że patrzysz na liczbę klientów, którzy powinni odnowić w tym okresie.
2. Kontakt Wolumen po kanale: Śledzenie liczby próśb o pomoc przez telefon i e-mail pozwala zobaczyć, która metoda preferuje klientów, a także liczba wniosków o wsparcie z miesiąca na miesiąc.
3. Procent klientów, którzy są „bardzo” lub „skrajnie” usatysfakcjonowani: określenie tego wskaźnika otwiera możliwości dalszej analizy tego, co sprawia, że zadowoleni klienci są tak zadowoleni. Jest to również dobry sposób, aby przyjrzeć się z upływem czasu, więc zadbaj o spójność swoich pytań w swoich ankietach. Formuła: (Klienci, którzy uważają się za „bardzo” lub „skrajnie” zadowoleni) / (respondenci badania totalnego) = (odsetek klientów, którzy są „bardzo” lub „wyjątkowo” zadowoleni).
4. Liczba nowych Vs. Powtarzaj wizyty w witrynie: pozwala firmom na różnicowanie ruchu w witrynie i generowanie informacji o potencjalnych klientach. Formuła: (odwiedziny w witrynie przez nowych użytkowników) / (całkowita liczba odwiedzin w witrynie) = procent nowych użytkowników.
Sprawdź nową stronę na temat systemu Business Intelligence:
ETL – zbiór narzędzi wspomagających proces pozyskania danych
Business Intelligence (BI) to coś więcej niż narzędzie wspierające decyzje biznesowe.
Kluczowy wskaźnik wydajności (KPI) to mierzalna wartość, która pokazuje, jak skutecznie firma osiąga kluczowe cele biznesowe.
Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *