Firmy które jeszcze NIE wdrożyły BI, napotykały następujące problemy w obszarze zarządzania finansami:
• spadek rentowności zamówień/zleceń i spadek wydajności pracowników
• wzrost kosztów operacyjnych – coraz dłuższe czasy postojów oraz słabsze wykorzystanie zasobów
• wzrost bezproduktywnego czasu pracy
• coraz wolniejsze fakturowanie i rozliczanie prac/dostaw
• spadająca ilość obsługiwanych klientów
• spadek zadowolenia klientów, ze względu na zwiększającą się ilość opóźnień i niezrealizowanych zleceń/zamówień
• słaba kontrola nad wydatkami, ze względu na rejestrację danych na papierze lub w wielu excelach
• spadek rentowności zamówień/zleceń i spadek wydajności pracowników
• wzrost kosztów operacyjnych – coraz dłuższe czasy postojów oraz słabsze wykorzystanie zasobów
• wzrost bezproduktywnego czasu pracy
• coraz wolniejsze fakturowanie i rozliczanie prac/dostaw
• spadająca ilość obsługiwanych klientów
• spadek zadowolenia klientów, ze względu na zwiększającą się ilość opóźnień i niezrealizowanych zleceń/zamówień
• słaba kontrola nad wydatkami, ze względu na rejestrację danych na papierze lub w wielu excelach
Coraz więcej nieporozumień i problemów w działaniu firmy:
• zbyt skomplikowane procesy i procedury – zbyt duża ilość biurokracji, dokumentów papierowych i arkuszy excelowych
• zbyt skomplikowany i rozproszony proces planowania – przez to planowanie trwa zbyt długo
• papierowy, wielokrotnie powielany przepływ danych i dokumentów – zwłaszcza w obszarze komunikacji między poszczególnymi podmiotami lub działami podzlecającymi sobie nawzajem daną usługę
• spadek jakości oraz wydłużenie czasu przychodzących informacji i danych – o klientach, dostawcach, produkcji oraz spółkach w grupie
• zwiększający się czas pozyskiwania informacji na temat bieżących wyników firmy
• powielanie wielu tych samych czynności i dokumentów, powoduje to stratę czasu, wydłużenie całego procesu obiegu informacji oraz zwiększa koszt prowadzenia firmy
• słaba lub nawet brak kontroli przy współpracy z podwykonawcami
• zwiększająca się ilość błędów, ze względu na wzrastającą ilość zadań wykonywanych ręcznie oraz dokumentów papierowych
• coraz większe obciążenie pracowników, a nawet ich przeciążenie – ze względu na ręczną i często powielaną rejestrację zdarzeń i dokumentów
• brak wspólnej formy raportów i metody analiz, przez to nie widać wspólnego i ujednoliconego obrazu firmy
• słaby poziom bezpieczeństwa i uprawnień do danych – wiele niepowołanych osób ma wgląd w dane, do których nie powinno
• zwiększający się czas przygotowywania i wykonywania analiz – szczególnie przy wielu źródłach/wielu systemach działających w firmie
• zbyt skomplikowane procesy i procedury – zbyt duża ilość biurokracji, dokumentów papierowych i arkuszy excelowych
• zbyt skomplikowany i rozproszony proces planowania – przez to planowanie trwa zbyt długo
• papierowy, wielokrotnie powielany przepływ danych i dokumentów – zwłaszcza w obszarze komunikacji między poszczególnymi podmiotami lub działami podzlecającymi sobie nawzajem daną usługę
• spadek jakości oraz wydłużenie czasu przychodzących informacji i danych – o klientach, dostawcach, produkcji oraz spółkach w grupie
• zwiększający się czas pozyskiwania informacji na temat bieżących wyników firmy
• powielanie wielu tych samych czynności i dokumentów, powoduje to stratę czasu, wydłużenie całego procesu obiegu informacji oraz zwiększa koszt prowadzenia firmy
• słaba lub nawet brak kontroli przy współpracy z podwykonawcami
• zwiększająca się ilość błędów, ze względu na wzrastającą ilość zadań wykonywanych ręcznie oraz dokumentów papierowych
• coraz większe obciążenie pracowników, a nawet ich przeciążenie – ze względu na ręczną i często powielaną rejestrację zdarzeń i dokumentów
• brak wspólnej formy raportów i metody analiz, przez to nie widać wspólnego i ujednoliconego obrazu firmy
• słaby poziom bezpieczeństwa i uprawnień do danych – wiele niepowołanych osób ma wgląd w dane, do których nie powinno
• zwiększający się czas przygotowywania i wykonywania analiz – szczególnie przy wielu źródłach/wielu systemach działających w firmie
Sprawdź nową stronę na temat systemu INTELLECT Business Intelligence:
ETL – zbiór narzędzi wspomagających proces pozyskania danych
Business Intelligence (BI) to coś więcej niż narzędzie wspierające decyzje biznesowe.
Kluczowy wskaźnik wydajności to mierzalna wartość, która pokazuje, jak skutecznie firma osiąga kluczowe cele biznesowe.